Gönderen Konu: [Çözüldü] Hybird Ekran kartlı laptop ve linux\'ta muazzam fps sorunu [ AMD R5M330)  (Okunma sayısı 1824 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
Öncelikle merhaba linux mint ailesi.
Sorunum şu şekilde, yaklaşık 1 haftadır linux kullanıyorum. Dota2 Oyuncusuyum ve windows10 da aldığım performansı alamıyorum. Ekran kartımı güncelledim (daha doğrusu araştırdığım kadarıyla güncelledim doğru mu yaptım bilmiyorum) ama hiç bir şekilde performans artışı olmadı. Hatta bazen youtube ve google chrome da gezerken böyle adres çubuğunun oralarda siyah kıpraşmalar oluyor tam çözemediğim bir şekilde, tarif edemedim. Titriyor sağa sola gidiyor, siyah ve normal oluyor gibisinden. Benim şüphelendiğim olay şu, AMD kartını değilde intel kartını mı kullanıyor acaba laptop um. Bunu nasıl çözebilirim. Çünkü fps ile ilgili hiç bir sorunum yoktu win10' dayken.

Çıktılar şu şekilde;

Kod: [Seç]
inxi -SGx

System:    Host: Ozan-Notebook Kernel: 4.4.0-53-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.4.0)
           Desktop: Cinnamon 3.2.7 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3.2)
           Distro: Linux Mint 18.1 Serena
Graphics:  Card-1: Intel Broadwell-U Integrated Graphics bus-ID: 00:02.0
           Card-2: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Sun XT [Radeon HD 8670A/8670M/8690M / R5 M330]
           bus-ID: 0d:00.0
           Display Server: X.Org 1.18.4 drivers: ati,radeon,intel (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1366x768@60.32hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel HD Graphics 5500 (Broadwell GT2)
           GLX Version: 3.0 Mesa 12.0.6 Direct Rendering: Yes

Kod: [Seç]
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2)
    GL_ARB_compute_shader, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
    GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap,

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Broadwell-U Integrated Graphics (rev 09)
0d:00.0 Display controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Sun XT [Radeon HD 8670A/8670M/8690M / R5 M330] (rev ff)

Kod: [Seç]
xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
eDP1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
   1366x768      60.32*+  40.00 
   1360x768      59.80    59.96 
   1280x720      60.00 
   1024x768      85.00    75.03    70.07    60.00 
   1024x768i     86.96 
   1024x576      60.00 
   832x624       74.55 
   960x540       60.00 
   800x600       85.14    72.19    75.00    60.32    56.25 
   864x486       60.00 
   640x480       85.01    72.81    75.00    59.94 
   632x474       60.02 
   720x405       60.00 
   720x400       85.04 
   680x384       60.00 
   640x400       85.08 
   632x395       97.09 
   640x360       60.00 
   640x350       85.08 
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

Kod: [Seç]
cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory

Kod: [Seç]
dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl|fglrx'
ii  nvidia-prime-applet                   1.0.6                                      all          An applet for NVIDIA Prime

Mesajlar Birleştirildi.
Ekstra olarak tarif edemediğim durumu video ile göstermeye çalıştım;

/>
adres çubuğunun orasındaki sayfa geçişlerindeki kararmalar bilgisayar yorulunca epey bir can sıkıcı oluyor.
« Son Düzenleme: 21 Mart 2017, 03:58:59 Gönderen: Myhitetal »
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı burakb

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 14
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: İntel HD Graphics 630 + Nvidia GeForce 840MX
  • İşlemci: İntel Core i7
Bende de nvidia + intel ekran kartı var nvidia nın kendi driverini kullanıyorum şu an. İntelde sorun yok ancak olması gerektiği gibi performansı düşük. Nvidia da ise seninkiyle aynı problemleri yaşıyorum. İki ekran kartlı tüm cihazlarda durum aynı sanıyorum.  :(

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
Sürücüyü nasıl güncellediniz,zira güncel gözükmüyor.
The only people who should kill are those prepared themselves to die!



Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
Sürücüyü nasıl güncellediniz,zira güncel gözükmüyor.

askubuntu dan rx 400 serisi için olan driverin r5 m330 u da desteklediği yazıyordu. Bende http://support.amd.com/en-us/download/linux buradan güncellemeye çalıştım hocam

edit: askubuntu değil de community.amd ' imiş. rx 400 değil r5 340 imiş.

konu linki: https://community.amd.com/thread/207415

Mesajlar Birleştirildi.
ek olarak :

sudo add-apt-repository ppa:paulo-miguel-dias/pkppa
sudo apt-get update

bunları da yaptım, fakat yazılım güncellemesi bölümüde 5. seviye çekirdek güncellemesi hariç herhangi bir şey yok, yenilememe rağmen.

Mesajlar Birleştirildi.
Hocam şuan güncelleme sayfamda mesa driveri göründü, sanırım doğru şeyi güncelliyorum. Bittikten sonra birdaha çıktıları atacağım.

Mesajlar Birleştirildi.
Kod: [Seç]
inxi -SGx
System:    Host: Ozan-Notebook Kernel: 4.4.0-53-generic x86_64 (64 bit gcc: 5.4.0)
           Desktop: Cinnamon 3.2.7 (Gtk 3.18.9-1ubuntu3.2)
           Distro: Linux Mint 18.1 Serena
Graphics:  Card-1: Intel Broadwell-U Integrated Graphics bus-ID: 00:02.0
           Card-2: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Sun XT [Radeon HD 8670A/8670M/8690M / R5 M330]
           bus-ID: 0d:00.0
           Display Server: X.Org 1.18.4 drivers: ati,radeon,intel (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1366x768@60.32hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel HD Graphics 5500 (Broadwell GT2)
           GLX Version: 3.0 Mesa 17.0.1 - padoka PPA Direct Rendering: Yes

Kod: [Seç]
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2)
    GL_ARB_compute_shader, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap,

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Broadwell-U Integrated Graphics (rev 09)
0d:00.0 Display controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Sun XT [Radeon HD 8670A/8670M/8690M / R5 M330] (rev ff)

Kod: [Seç]
xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
eDP1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
   1366x768      60.32*+  40.00 
   1360x768      59.80    59.96 
   1280x720      60.00 
   1024x768      85.00    75.03    70.07    60.00 
   1024x768i     86.96 
   1024x576      60.00 
   832x624       74.55 
   960x540       60.00 
   800x600       85.14    72.19    75.00    60.32    56.25 
   864x486       60.00 
   640x480       85.01    72.81    75.00    59.94 
   632x474       60.02 
   720x405       60.00 
   720x400       85.04 
   680x384       60.00 
   640x400       85.08 
   632x395       97.09 
   640x360       60.00 
   640x350       85.08 
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

Kod: [Seç]
cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory

Kod: [Seç]
dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl|fglrx'
ii  nvidia-prime-applet                   1.0.6                                      all          An applet for NVIDIA Prime


Siyah adres bar hatası hala devam etmekte.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2017, 21:25:16 Gönderen: Myhitetal »
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
@Myhitetal

Sanırım Chrome kullanıyorsunuz.

Adres barına chrome://flags/ yazın ve girin.

Orada aşağıda Gpu Pikselleştirme ayarı mevcut.

Onun varsayılan olan ayarını Tüm katmanlar için etkinleştirmeye zorla yapın ve deneyin.
The only people who should kill are those prepared themselves to die!



Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
@Myhitetal

Sanırım Chrome kullanıyorsunuz.

Adres barına chrome://flags/ yazın ve girin.

Orada aşağıda Gpu Pikselleştirme ayarı mevcut.

Onun varsayılan olan ayarını Tüm katmanlar için etkinleştirmeye zorla yapın ve deneyin.

Sorun çözüldü. Teşekkür ederim  :)
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
@Myhitetal

Peki fps sorunu ne alemde?Dota 2 hangi rendereri kullaniyor,OpenGL mi Vulkan mı?
The only people who should kill are those prepared themselves to die!



Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
@Myhitetal

Peki fps sorunu ne alemde?Dota 2 hangi rendereri kullaniyor,OpenGL mi Vulkan mı?

Hocam fps de gözle görülür bir artış yok doğrusunu söylemek gerekirse. Dediğim gibi en son yazdığım şekilde güncelledim doğru mu güncelledim onu da bilmiyorum. Dota 2 vulkan ile destekleniyor şuanda benim sistemimde. Fakat vulkan güncel mi değil mi hiç bir fikrim yok. Bu konu hakkında da bir kaç araştırma yaptım indirdiğim dosya .run uzantılıydı, bir şekilde açmayı başardım fakat güncellendi mi emin değilim.

Mesajlar Birleştirildi.
Eskiden 20-30 fps alıyordum, şuanda 50-60 arası fps alıyorum aynı ayarlarda. Daha önceki win10 sistemde de hiç bir ayar yapmadığımda 50-70 fps alıyordum. Fakat amd sürücülerini güncelleyip, control center'dan , radeon settings sekmesinden Dota 2 yi yüksek performans için ayarladığımda çok güzel fps lere çıkmıştım. Acaba linuxta da aynı şekilde ayarlamak veyahut aynı şekilde fps almak mümkün müdür? Yaklaşık 120 - 150 fps arası. Başka güncelleme tavsiyeleriniz varsa konuya açığım.

Mesajlar Birleştirildi.
sudo apt-add-repository ppa:canonical-x/vulkan
sudo apt update
sudo apt install vulkan-utils mesa-vulkan-drivers

son olarak bunu yaptım.
« Son Düzenleme: 21 Mart 2017, 01:33:21 Gönderen: Myhitetal »
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
Sondakini yapmanıza gerek yok,Padoka Ppa zaten aynı işi görüyor.Yalnız Mesa'da daha tam değil Vulkan driverı.OpenGL'e çevirin onu.
The only people who should kill are those prepared themselves to die!



Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
Öncelikle resimleri Gimp Image Editor ve ImageMagick ile kesmeyi denedim fakat başaramadım bu yüzden bu şekilde atıyorum..


Göründüğü gibi altta Vulkan support yüklü görünüyor.


Ancak launcher ' a -vulkan yazdığımda;


Açmaya çalıştığımda bu şekilde hata veriyor.


vulkaninfo ' m ise şu şekilde

Kod: [Seç]
===========
VULKAN INFO
===========

Vulkan API Version: 1.0.21

INFO: [loader] Code 0 : Found manifest file /home/ozan/.local/share/vulkan/implicit_layer.d/steamoverlay_i386.json, version "1.0.0"
INFO: [loader] Code 0 : Found manifest file /home/ozan/.local/share/vulkan/implicit_layer.d/steamoverlay_x86_64.json, version "1.0.0"
INFO: [loader] Code 0 : Found manifest file //etc/vulkan/icd.d/radeon_icd.i686.json, version "1.0.0"
WARNING: [loader] Code 0 : /usr/lib/i386-linux-gnu/libvulkan_radeon.so: wrong ELF class: ELFCLASS32
INFO: [loader] Code 0 : Found manifest file //etc/vulkan/icd.d/radeon_icd.x86_64.json, version "1.0.0"
INFO: [loader] Code 0 : Found manifest file //etc/vulkan/icd.d/intel_icd.i686.json, version "1.0.0"
WARNING: [loader] Code 0 : /usr/lib/i386-linux-gnu/libvulkan_intel.so: wrong ELF class: ELFCLASS32
INFO: [loader] Code 0 : Found manifest file //etc/vulkan/icd.d/intel_icd.x86_64.json, version "1.0.0"

Instance Extensions:
====================
Instance Extensions count = 4
VK_KHR_surface                      : extension revision 25
VK_KHR_xcb_surface                  : extension revision  6
VK_KHR_xlib_surface                 : extension revision  6
VK_EXT_debug_report                 : extension revision  3


Layers: count = 2
=======
VK_LAYER_VALVE_steam_overlay_32 (Steam Overlay Layer) Vulkan version 1.0.3, layer version 1
Layer Extensions count = 0
Devices count = 1
GPU id       : 0 (Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2))
Layer-Device Extensions count = 0

VK_LAYER_VALVE_steam_overlay_64 (Steam Overlay Layer) Vulkan version 1.0.3, layer version 1
Layer Extensions count = 0
Devices count = 1
GPU id       : 0 (Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2))
Layer-Device Extensions count = 0

Presentable Surface formats:
============================
GPU id       : 0 (Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2))
Surface type : VK_KHR_xcb_surface
Format count = 2
B8G8R8A8_SRGB
B8G8R8A8_UNORM

GPU id       : 0 (Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2))
Surface type : VK_KHR_xlib_surface
Format count = 2
B8G8R8A8_SRGB
B8G8R8A8_UNORM


Device Properties and Extensions :
==================================
GPU0
VkPhysicalDeviceProperties:
===========================
apiVersion     = 0x400005  (1.0.5)
driverVersion  = 1 (0x1)
vendorID       = 0x8086
deviceID       = 0x1616
deviceType     = INTEGRATED_GPU
deviceName     = Intel(R) HD Graphics 5500 (Broadwell GT2)
VkPhysicalDeviceLimits:
-----------------------
maxImageDimension1D                     = 16384
maxImageDimension2D                     = 16384
maxImageDimension3D                     = 2048
maxImageDimensionCube                   = 16384
maxImageArrayLayers                     = 2048
maxTexelBufferElements                  = 0x8000000
maxUniformBufferRange                   = 0x8000000
maxStorageBufferRange                   = 0x40000000
maxPushConstantsSize                    = 128
maxMemoryAllocationCount                = 4294967295
maxSamplerAllocationCount               = 65536
bufferImageGranularity                  = 0x40
sparseAddressSpaceSize                  = 0x0
maxBoundDescriptorSets                  = 8
maxPerStageDescriptorSamplers           = 64
maxPerStageDescriptorUniformBuffers     = 64
maxPerStageDescriptorStorageBuffers     = 64
maxPerStageDescriptorSampledImages      = 64
maxPerStageDescriptorStorageImages      = 64
maxPerStageDescriptorInputAttachments   = 64
maxPerStageResources                    = 128
maxDescriptorSetSamplers                = 256
maxDescriptorSetUniformBuffers          = 256
maxDescriptorSetUniformBuffersDynamic   = 256
maxDescriptorSetStorageBuffers          = 256
maxDescriptorSetStorageBuffersDynamic   = 256
maxDescriptorSetSampledImages           = 256
maxDescriptorSetStorageImages           = 256
maxDescriptorSetInputAttachments        = 256
maxVertexInputAttributes                = 32
maxVertexInputBindings                  = 32
maxVertexInputAttributeOffset           = 0x7ff
maxVertexInputBindingStride             = 0x800
maxVertexOutputComponents               = 128
maxTessellationGenerationLevel          = 64
maxTessellationPatchSize                        = 32
maxTessellationControlPerVertexInputComponents  = 128
maxTessellationControlPerVertexOutputComponents = 128
maxTessellationControlPerPatchOutputComponents  = 128
maxTessellationControlTotalOutputComponents     = 2048
maxTessellationEvaluationInputComponents        = 128
maxTessellationEvaluationOutputComponents       = 128
maxGeometryShaderInvocations            = 32
maxGeometryInputComponents              = 64
maxGeometryOutputComponents             = 128
maxGeometryOutputVertices               = 256
maxGeometryTotalOutputComponents        = 1024
maxFragmentInputComponents              = 128
maxFragmentOutputAttachments            = 8
maxFragmentDualSrcAttachments           = 1
maxFragmentCombinedOutputResources      = 8
maxComputeSharedMemorySize              = 0x8000
maxComputeWorkGroupCount[0]             = 65535
maxComputeWorkGroupCount[1]             = 65535
maxComputeWorkGroupCount[2]             = 65535
maxComputeWorkGroupInvocations          = 896
maxComputeWorkGroupSize[0]              = 896
maxComputeWorkGroupSize[1]              = 896
maxComputeWorkGroupSize[2]              = 896
subPixelPrecisionBits                   = 4
subTexelPrecisionBits                   = 4
mipmapPrecisionBits                     = 4
maxDrawIndexedIndexValue                = 4294967295
maxDrawIndirectCount                    = 4294967295
maxSamplerLodBias                       = 16.000000
maxSamplerAnisotropy                    = 16.000000
maxViewports                            = 16
maxViewportDimensions[0]                = 16384
maxViewportDimensions[1]                = 16384
viewportBoundsRange[0]                  =-32768.000000
viewportBoundsRange[1]                  = 32767.000000
viewportSubPixelBits                    = 13
minMemoryMapAlignment                   = 4096
minTexelBufferOffsetAlignment           = 0x1
minUniformBufferOffsetAlignment         = 0x10
minStorageBufferOffsetAlignment         = 0x4
minTexelOffset                          = -8
maxTexelOffset                          =  7
minTexelGatherOffset                    =-32
maxTexelGatherOffset                    = 31
minInterpolationOffset                  =-0.500000
maxInterpolationOffset                  = 0.437500
subPixelInterpolationOffsetBits         = 4
maxFramebufferWidth                     = 16384
maxFramebufferHeight                    = 16384
maxFramebufferLayers                    = 2048
framebufferColorSampleCounts            = 15
framebufferDepthSampleCounts            = 15
framebufferStencilSampleCounts          = 15
framebufferNoAttachmentsSampleCounts    = 15
maxColorAttachments                     = 8
sampledImageColorSampleCounts           = 15
sampledImageDepthSampleCounts           = 15
sampledImageStencilSampleCounts         = 15
sampledImageIntegerSampleCounts         = 1
storageImageSampleCounts                = 1
maxSampleMaskWords                      = 1
timestampComputeAndGraphics             = 0
timestampPeriod                         = 80.000000
maxClipDistances                        = 8
maxCullDistances                        = 8
maxCombinedClipAndCullDistances         = 8
discreteQueuePriorities                 = 1
pointSizeRange[0]                       = 0.125000
pointSizeRange[1]                       = 255.875000
lineWidthRange[0]                       = 0.000000
lineWidthRange[1]                       = 7.992188
pointSizeGranularity                    = 0.125000
lineWidthGranularity                    = 0.007812
strictLines                             = 0
standardSampleLocations                 = 1
optimalBufferCopyOffsetAlignment        = 0x80
optimalBufferCopyRowPitchAlignment      = 0x80
nonCoherentAtomSize                     = 0x40
VkPhysicalDeviceSparseProperties:
---------------------------------
residencyStandard2DBlockShape            = 0
residencyStandard2DMultisampleBlockShape = 0
residencyStandard3DBlockShape            = 0
residencyAlignedMipSize                  = 0
residencyNonResidentStrict               = 0

Device Extensions count = 2
VK_KHR_swapchain                    : extension revision 68
VK_KHR_sampler_mirror_clamp_to_edge : extension revision  1

VkQueueFamilyProperties[0]:
===========================
queueFlags         = GRAPHICS | COMPUTE | TRANSFER
queueCount         = 1
timestampValidBits = 36
minImageTransferGranularity = (1, 1, 1)

VkPhysicalDeviceMemoryProperties:
=================================
memoryTypeCount       = 1
memoryTypes[0] :
heapIndex     = 0
propertyFlags = 0xf:
VK_MEMORY_PROPERTY_DEVICE_LOCAL_BIT
VK_MEMORY_PROPERTY_HOST_VISIBLE_BIT
VK_MEMORY_PROPERTY_HOST_COHERENT_BIT
VK_MEMORY_PROPERTY_HOST_CACHED_BIT

memoryHeapCount       = 1
memoryHeaps[0] :
size          = 3217646592 (0xbfc96400)
flags:
VK_MEMORY_HEAP_DEVICE_LOCAL_BIT

VkPhysicalDeviceFeatures:
=========================
robustBufferAccess                      = 1
fullDrawIndexUint32                     = 1
imageCubeArray                          = 1
independentBlend                        = 1
geometryShader                          = 1
tessellationShader                      = 1
sampleRateShading                       = 1
dualSrcBlend                            = 1
logicOp                                 = 1
multiDrawIndirect                       = 0
drawIndirectFirstInstance               = 1
depthClamp                              = 1
depthBiasClamp                          = 1
fillModeNonSolid                        = 1
depthBounds                             = 0
wideLines                               = 1
largePoints                             = 1
textureCompressionETC2                  = 1
textureCompressionASTC_LDR              = 0
textureCompressionBC                    = 1
occlusionQueryPrecise                   = 1
pipelineStatisticsQuery                 = 0
vertexSideEffects                       = 1
tessellationSideEffects                 = 1
geometrySideEffects                     = 1
shaderImageGatherExtended               = 1
shaderStorageImageExtendedFormats       = 1
shaderStorageImageMultisample           = 0
shaderStorageImageReadWithoutFormat     = 0
shaderStorageImageWriteWithoutFormat    = 0
shaderUniformBufferArrayDynamicIndexing = 1
shaderSampledImageArrayDynamicIndexing  = 1
shaderStorageBufferArrayDynamicIndexing = 1
shaderStorageImageArrayDynamicIndexing  = 1
shaderClipDistance                      = 1
shaderCullDistance                      = 1
shaderFloat64                           = 1
shaderInt64                             = 0
shaderInt16                             = 0
shaderResourceResidency                 = 0
shaderResourceMinLod                    = 0
alphaToOne                              = 1
sparseBinding                           = 0
sparseResidencyBuffer                   = 0
sparseResidencyImage2D                  = 0
sparseResidencyImage3D                  = 0
sparseResidency2Samples                 = 0
sparseResidency4Samples                 = 0
sparseResidency8Samples                 = 0
sparseResidency16Samples                = 0
sparseResidencyAliased                  = 0
variableMultisampleRate                 = 0
iheritedQueries                         = 0

Format Properties:
==================
FORMAT_UNDEFINED:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
None
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
None
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
None

FORMAT_R4G4_UNORM_PACK8:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
None
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
None
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
None

FORMAT_R4G4B4A4_UNORM_PACK16:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_UNIFORM_TEXEL_BUFFER_BIT

FORMAT_B4G4R4A4_UNORM_PACK16:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_UNIFORM_TEXEL_BUFFER_BIT

FORMAT_R5G6B5_UNORM_PACK16:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BLEND_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_DST_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BLEND_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_DST_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_UNIFORM_TEXEL_BUFFER_BIT

FORMAT_B5G6R5_UNORM_PACK16:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BLEND_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_DST_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_COLOR_ATTACHMENT_BLEND_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_SRC_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_BLIT_DST_BIT
VK_FORMAT_FEATURE_SAMPLED_IMAGE_FILTER_LINEAR_BIT
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
VK_FORMAT_FEATURE_UNIFORM_TEXEL_BUFFER_BIT

FORMAT_R5G5B5A1_UNORM_PACK16:
linearTiling   FormatFeatureFlags:
None
optimalTiling  FormatFeatureFlags:
None
bufferFeatures FormatFeatureFlags:
None
(20000 karakter sınırını aştığı için kesiyorum)

launcher ' a -vulkan eklemediğim zaman oyun sorunsuz açılıyor.


Mesajlar Birleştirildi.
Sondakini yapmanıza gerek yok,Padoka Ppa zaten aynı işi görüyor.Yalnız Mesa'da daha tam değil Vulkan driverı.OpenGL'e çevirin onu.

OpenGL ' e çevirmek için hangi işlemleri yapmam gerekli ben bilinçli olarak vulkan ' a da ayarlamamıştım işin doğrusu  :D
« Son Düzenleme: 21 Mart 2017, 02:09:50 Gönderen: Myhitetal »
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
OpenGL'e çevirmek için birşey yapmanıza gerek yok o halde  -vulkan'ı kaldırmaktan başka.Zira bir tek OpenGL kalıyor geriye.

Yalnız çıktılara göre sizde oyun Intel ile açılıyor sanki.
« Son Düzenleme: 21 Mart 2017, 02:16:24 Gönderen: Leopard »
The only people who should kill are those prepared themselves to die!



Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
OpenGL'e çevirmek için birşey yapmanıza gerek yok o halde  -vulkan'ı kaldırmaktan başka.Zira bir tek OpenGL kalıyor geriye.

Yalnız çıktılara göre sizde oyun Intel ile açılıyor sanki.

dediğim gibi win10 da iken hiç bir ayarsız aldığım fps leri alıyorum şuan... control center ' dan dota 2 yi yüksek performans ile çalıştır yapınca AMD yi kullanmaya başlıyordu ve fps im gayet yeterliydi.
bende intel kullandığından şüpheleniyordum ve şuan fps im daha kötü halde nasıl başardım bilmiyorum ama dünkünden daha kötü bir halde.

Düşük grafik fps:


Orta grafik fps:


Yüksek grafik fps:



Bu intel kullanma durumunu çözmenin bir yolu mevcut mudur?
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
Şimdi size iki adet çözüm önerim var.

1-)Şu an sizin kart AMD'nin kapalı kaynak sürücüsü tarafından desteklenmiyor,bunun için Mint 17.3'e dönmeniz.Bu sayede eski kapalı kaynak sürücüleri kurabilirsiniz.

2-)18.1'de kalarak sistemi sürekli AMD ile kullanmanızı sağlayabilecek bir yöntem.

http://askubuntu.com/questions/791249/amd-intel-hybrid-graphics-on-ubuntu-16-04

Size bağlı.
The only people who should kill are those prepared themselves to die!



Çevrimdışı Myhitetal

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 23
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 Serena
  • Masaüstü: Cinnamon
Şimdi size iki adet çözüm önerim var.

1-)Şu an sizin kart AMD'nin kapalı kaynak sürücüsü tarafından desteklenmiyor,bunun için Mint 17.3'e dönmeniz.Bu sayede eski kapalı kaynak sürücüleri kurabilirsiniz.

2-)18.1'de kalarak sistemi sürekli AMD ile kullanmanızı sağlayabilecek bir yöntem.

http://askubuntu.com/questions/791249/amd-intel-hybrid-graphics-on-ubuntu-16-04

Size bağlı.

USB stick i linux yüklerken ana kartımın görmemesi sebebiyle, anncak DVD ile yükleyebildiğim ve elimdede boş DVD olmaması yüzünden sanırım 2. yolu tercih edeceğim. Denedikten sonra dönüş sağlayacağım
'' Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. '' -Karl Marx

Çevrimdışı Leopard

  • Forum Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 863
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3 64-bit
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia Geforce GTX 1050
  • İşlemci: Intel Core i7 7700HQ
Bir dakika.Onu denemeden önce şunu bir deneyin.

@Myhitetal

Şunu oyun başlatma seçeneğine girin.

DRI_PRIME=1 %command%
The only people who should kill are those prepared themselves to die!