Gönderen Konu: [Çözüldü] Ekran kartı sürücümün açık kaynak kodlu olup olmadığını anlamak  (Okunma sayısı 1931 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 431
  • Dağıtım: Manjaro
  • Masaüstü: i3-wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
  • RAM: 8
Merhaba,

Linux Mint 17.1 Mate kullanıyorum, ekran kartımın açık kaynak kodlu ya da kapalı kaynak kodlu çalışıp çalışmadığını nasıl anlayabilirim? Sistemi kurduktan sonra ekran kartıyla ilgili hiçbir değişiklikte bulunmadım.
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2015, 20:52:44 Gönderen: abdyek »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 16465
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 19.1 & LMDE 3
  • Masaüstü: Cinnamon 4.0 & Mate 1.20
Aşığdaki komutlar hangi sürünün kullanıldığına dair bilgi verir.

Kod: [Seç]
inxi -Gx
glxinfo | grep render
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...


Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 431
  • Dağıtım: Manjaro
  • Masaüstü: i3-wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
  • RAM: 8
Kod: [Seç]
~ $ inxi -Gx
Graphics:  Card: NVIDIA G94 [GeForce 9600 GT] bus-ID: 01:00.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau) Resolution: 1440x900@75.0hz
           GLX Renderer: GeForce 9600 GT/PCIe/SSE2 GLX Version: 3.3.0 NVIDIA 331.113 Direct Rendering: Yes
[code]


[code] glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce 9600 GT/PCIe/SSE2
    GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
    GL_NV_ES1_1_compatibility, GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render,
    GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
    GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
    GL_NV_ES1_1_compatibility, GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render,
    GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,[code]



 


Buyrun hocam,  @Butterfly

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 16465
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 19.1 & LMDE 3
  • Masaüstü: Cinnamon 4.0 & Mate 1.20
Şu an Nvidia'nın kapalı kaynak kodlu sürücüleri etkin.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...


Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 431
  • Dağıtım: Manjaro
  • Masaüstü: i3-wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
  • RAM: 8
Şu an Nvidia'nın kapalı kaynak kodlu sürücüleri etkin.

Bunu açığa çevirmemiz mümkün mü? Performans konusunda ne gibi değişiklikler olur?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 16465
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 19.1 & LMDE 3
  • Masaüstü: Cinnamon 4.0 & Mate 1.20
Evet açık kaynak sürücüye dönmek mümkün. Bunun için aşağıdaki komutlar ile Nvidia sürücüsünü kaldırıp açık kaynak Nouveau sürücüne dönüş yapabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge nvidia*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf
sudo apt-get install --reinstall xserver-xorg-video-nouveau
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Sonrasında sistemi yeniden başlatınız.

Günlük kullanımda performans kaybı yaşayacağınızı sanmıyorum.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...


Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 431
  • Dağıtım: Manjaro
  • Masaüstü: i3-wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
  • RAM: 8
Evet açık kaynak sürücüye dönmek mümkün. Bunun için aşağıdaki komutlar ile Nvidia sürücüsünü kaldırıp açık kaynak Nouveau sürücüne dönüş yapabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge nvidia*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf
sudo apt-get install --reinstall xserver-xorg-video-nouveau
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Sonrasında sistemi yeniden başlatınız.

Günlük kullanımda performans kaybı yaşayacağınızı sanmıyorum.

Teşekkürler, eskisi ile pek bir farkı yok. Açığı varken neden kapalısını kullanalım ki. ^^

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 16465
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 19.1 & LMDE 3
  • Masaüstü: Cinnamon 4.0 & Mate 1.20
Rica ederiz, sorunuz bir çözüme ulaştı ise konuyu etiketleyebilirsiniz. Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...