Gönderen Konu: Nvidia düşük oyun performansı  (Okunma sayısı 1821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 0zan

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 4
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: 960M
  • İşlemci: İ7 - 5700HQ
Nvidia düşük oyun performansı
« : 17 Ocak 2016, 18:35:55 »
  Merhaba,
  Nvidia 960M ekran kartına sahibim. Windows ile 100+ fps ile oynadığım Dota 2'yi Mint ile ancak 25 fps ile oynamaktayım. Diğer oyunlar için de bu performans düşüklüğü geçerli. Driver Manager'dan nvidia-352 driver'ını yüklemiştim.
   Daha sonra driver'ı kaldırıp forumdaki rehberden bumblebee'yi kurmayı denedim ancak bu sefer de oyunlar hata vermeye başladı (Dota 2'de yükleme ekranından sonra siyah ekranda takılıp kalıyordu). Format atıp tekrar bumblebee'yi kurduğumda da aynısı oldu.  Glxgears vs testleri yaptım normal bumblebee çalışıyordu.
  Yola Nvidia binary driver ile devam etmek istiyorum şu an da sadece o kurulu ancak performans çok kötü. Bunu nasıl düzeltebilirim?
inxi -SGx
Kod: [Seç]
System:    Host: ozan Kernel: 3.19.0-32-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.8.6 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
           Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Graphics:  Card-1: Intel Broadwell-U Integrated Graphics bus-ID: 00:02.0
           Card-2: NVIDIA Device 139b bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: nvidia (unloaded: intel)
           Resolution: 1920x1080@60.0hz
           GLX Renderer: GeForce GTX 960M/PCIe/SSE2
           GLX Version: 4.5.0 NVIDIA 352.63 Direct Rendering: Yes


glxinfo | grep render
Kod: [Seç]
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce GTX 960M/PCIe/SSE2
    GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
    GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
    GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
    GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,

lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
Kod: [Seç]
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Broadwell-U Integrated Graphics (rev 0a)
01:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation Device 139b (rev a2)

xrandr
Kod: [Seç]
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1920 x 1080, maximum 16384 x 16384
eDP1 connected primary 1920x1080+0+0 345mm x 194mm
   1920x1080      60.0*+   59.9 
   1680x1050      60.0     59.9 
   1600x1024      60.2 
   1400x1050      60.0 
   1280x1024      60.0 
   1440x900       59.9 
   1280x960       60.0 
   1360x768       59.8     60.0 
   1152x864       60.0 
   1024x768       60.0 
   800x600        60.3     56.2 
   640x480        59.9 
DP1 disconnected
HDMI1 disconnected
HDMI2 disconnected
VGA1 disconnected
VIRTUAL1 disconnected

cat /etc/X11/xorg.conf
Kod: [Seç]
Section "ServerLayout"
    Identifier "layout"
    Screen 0 "nvidia"
    Inactive "intel"
EndSection

Section "Device"
    Identifier "intel"
    Driver "intel"
    BusID "PCI:0@0:2:0"
    Option "AccelMethod" "SNA"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "intel"
    Device "intel"
EndSection

Section "Device"
    Identifier "nvidia"
    Driver "nvidia"
    BusID "PCI:1@0:0:0"
    Option "ConstrainCursor" "off"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "nvidia"
    Device "nvidia"
    Option "AllowEmptyInitialConfiguration" "on"
    Option "IgnoreDisplayDevices" "CRT"
EndSection




Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 16850
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 19.1 & LMDE 3
  • Masaüstü: Cinnamon 4.0 & Mate 1.20
Ynt: Nvidia düşük oyun performansı
« Yanıtla #1 : 17 Ocak 2016, 20:14:21 »
FPS'nin 25'de sabit olması yırtılma sorunlarını önlemek için dikey senronizasyonun (vsync) etkin olması sebebiyledir.

Örneğin aşağıdaki komutu uçbirimde açlıştırdığınızda vsync etkin olduğu için 25 FPS'den fazla sonuç alamazsınız.

Kod: [Seç]
glxgears
Aşağıdaki komut ile vsyncyazılımsal olarak pasifleştirildiğnde FPS'nin arttığını görürsünüz.

Kod: [Seç]
vblank_mode=0 glxgears
Aşağıdaki komutla Nvidia için dikey senkronizasyonu pasifleştirmek denenebilir.

Kod: [Seç]
echo "0/SyncToVBlank=0" >> ~/.nvidia-settings-rc
Sonrasında sistemi yeniden başlatınız.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...


Çevrimdışı 0zan

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 4
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: 960M
  • İşlemci: İ7 - 5700HQ
Ynt: Nvidia düşük oyun performansı
« Yanıtla #2 : 17 Ocak 2016, 22:06:18 »
glxgears'ı ilk çalıştırışımın sonuçları aşağıdaki resimde. Yine de  dediğiniz komutları yazdım aynı sonuçları verdi. Sanırım sorun başka bir yerde. Uğraştığınız için teşekkür ederim


Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • *****
  • İleti: 16850
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 19.1 & LMDE 3
  • Masaüstü: Cinnamon 4.0 & Mate 1.20
Ynt: Nvidia düşük oyun performansı
« Yanıtla #3 : 18 Ocak 2016, 15:07:43 »
Oyunun kendi içinde dikey senkronizasyonu kapatacak bir ayar varmış, bunu pasifleştirebilirsiniz. Çözüm olmazsa Steam forumlarından araştırabilirsiniz.

Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...


Çevrimdışı 0zan

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 4
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü: Cinnamon
  • Grafik Kartı: 960M
  • İşlemci: İ7 - 5700HQ
Ynt: Nvidia düşük oyun performansı
« Yanıtla #4 : 18 Ocak 2016, 15:13:47 »
Denedim ancak etkisi olmadı  :-\